Klaus Riis Klæstrup

Byrådsmedlem

Opstillet af lokalforeningen Brønderslev.

Klaus Riis Klæstrup

57 år

Kommunale erhverv:

Beskæftigelses- og uddannelsesudvalget.

Ældreomsorgsudvalget.

Formand for ungdomsboligerne ”det gamle mejeri”.

Foreningsvirke:

Næstformand Idrætssamvirket Brønderslev.

Bestyrelsesmedlem i Nordjysk Vinfestival.

Mærkesager

Fritds- og kulturliv

Jeg arbejder for, at: Rammerne for vores frivillige foreningsliv i kommunerne fastholdes og udbygges i takt med behovet. Flere aktiviteter og foreninger under samme tag i Idræts- kultur- sundhed- og eller aktivitetscentre. Udnytte eksisterende mursten bedre.

Ældreområdet

Jeg arbejder for, at: Brønderslev er en kommune der informerer, tilbyder og tager sig af seniorer/ældre i takt med alderen, og/eller når omgivelserne kræver det. Kommunen er der når behovet for hjælp opstår, og man tilbydes den støtte, der er nødvendigt på rette tid. ”Brønderslev, en kommune, hvor vi tager hånd om hinanden, fra fødsel til grav”

Beskæftigelsesområdet

De der kan arbejde, skal arbejde. Mere fokus på, at børn og unge med psykiske udfordringer modtager tidlig og effektiv hjælp i deres nærmiljø. Mere forebyggelse. Ordentlighed mellem borgere og jobcentret i sagsbehandling, rette sagsbehandler til rette borger ”Faglighed” og som udgangspunkt kun 1-2 sagsbehandlere i et forløb.
Del siden på
userhomephonefacebookenvelopepushpin