Søren Gade

EU kandidat

Alle valg er vigtige. Men denne gang er valget til Europa-Parlamentet endnu vigtigere end tidligere.

Vigtigt fordi vi alle har kunne følge situationen i Storbritannien i forbindelse med Brexit.

Jeg er sikker på, at situationen har givet stof til eftertanke hos mange EU skeptiske danskere.

Jeg glæder mig til valget. Et valg, der forhåbentlig også kommer til at handle om det fredsprojekt, som EU også er.

Mærkesager

Vækst & velstand

Jeg tror, at mange vælgere i dag i højere grad kan se de mange fordele ved det europæiske projekt. At det sikrer vækst og velstand. At vi som en eksportnation er dybt afhængige af frihandel og det indre marked.

Fordele ved EU

Vi skal fortælle om alt det gode ved EU. Og samtidig anerkende, at der er områder, EU ikke skal blande sig i – og som risikerer at bidrage til en lede ved EU. Øremærket barsel er et godt eksempel på, at EU begynder at lege overformynderi.

Grænser

De ydre grænser skal lukkes med et stærkere Frontex, EU’s grænseagentur. Det vil genvinde EU-borgernes tabte tillid ovenpå migrationskrisen. Det europæiske elmarked skal liberaliseres yderligere, så vi kan eksportere mere af vores grønne strøm til gavn for dansk økonomi såvel som klimaet. Det er bare to eksempler på ting, vi skal løse sammen.
Del siden på
homefacebook-squarephone-squareenvelope